Renowacja rowerów zabytkowych

Podejmujemy się renowacji rowerów starych, starszych i całkiem zabytkowych. Nie boimy się trudnych wyzwań.  Rozumiemy tych, którzy chcieliby przekazać nastoletniemu synowi swojego Waganta, a pięcioletniej córce wydobytego z piwnicy Reksia.

Jesteśmy w stanie przeprowadzić kompleksową renowację każdego roweru  –  malowanie, chromowanie, dorabianie oryginalnych detali, skompletowanie brakujących części. Dodatkowo posiadamy możliwość wykonania duplikatów naklejek na rowery – odtworzenie zatartych lub nie istniejących oryginalnych napisów, pasków czy znaczków.

Należy pamiętać, że renowacja roweru  w zależności od jego stanu technicznego, wieku oraz oczekiwań właściciela co do końcowego wyglądu sprzętu jest z reguły dość mozolnym i  kosztownym procesem. Staramy się, by zachować wszystko co możliwe w oryginale. Niestety są części, których nie można odnowić czy wymienić na oryginalne. Konieczne jest dobranie zamienników (dętki, opony, linki, łańcuch, klocki hamulcowe).

Ze względu na ograniczone możliwości czasowe renowacji rowerów najchętniej podejmuję się późną jesienią lub zimą. Cena renowacji uzależniona jest od stanu roweru i zakresu niezbędnych prac. Koszty uzgadniane są indywidualnie z właścicielem roweru przed rozpoczęciem prac.

Poniżej przedstawiamy część zakończonych renowacji:

Huragan

Zabytkowy Huragan


Jaguar

Zabytkowy Jaguar

 


Rower NSU

Kompleksowa renowacja zabytkowego roweru NSU z 1938 roku. Całość prac pochłonęła prawie półtora roku. Przy wydaniu roweru łzy wzruszenia i ogromna radość Właściciela – rower należał do ojca Pana Jacka.


Renowacja Roweru Mevo


Tandem Gazelle

T


Romet Smyk 2 z 1979 roku

Renowacja oraz modernizacja

Życzeniem właściciela było stworzenie niepowtarzalnego roweru w stylu Harle’y – Davidsondla 2,5 letniego synka Filipka. Za bazę posłużył dziecięcy rowerek Smyk z

Renowacja oraz modernizacja polskiego roweru Smyk 2 wyprodukowanego przez Romet w 1979 roku.

Rowerek został odmalowany na piękny czerwony kolor (ulubiony nowego właściciela), skórzany pokrowiec na siodełko, odnowione chromy, nowe opony, stylowe oświetlenie, dołożony prędkościomierz, wymiana łożysk, łańcucha oraz chwytów kierownicy. Do tego naklejka z imieniem młodego kierowcy.


Romet Kormoran z 1974 roku

Renowacja kompleksowa

Kompleksowa renowacja roweru Kormoran to pomysł Pani Emilii na wspaniały prezent gwiazdkowy dla Męża. Pani Emilii zależało na zachowaniu oryginalnego wyglądu roweru dbając przy tym, aby rower spełniał wszystkie normy bezpieczeństwa (usprawnienie hamulców, montaż antyprzebiciowego ogumienia itp.) Rower został odmalowany na oryginalny kolor, dostał nowe naklejki (oczywiście wykonane w oryginalnej technologii), ogumienie, klocki hamulcowe, linki, pancerze, poszycie siodełka itp.

Czy udało mi się sprostać oczekiwaniom Pani Emilii i czy niespodzianka się udała? Zobaczcie sami:

„Jestem zachwycona! Pan Andrzej wyremontował rower mojego męża. Stary, poobijany Kormoran stał się stylowym zabytkiem. Nie spodziewałam się tak spektakularnego efektu! Sama współpraca też bardzo profesjonalna. Dostałam trzy propozycje zakresu remontu ze szczegółowymi kosztorysami. Dzięki temu, nie znając się w ogóle na temacie, mogłam podjąć decyzję co odnawiamy, a co nie. Gorąco polecam właśnie tu przywieźć swój rower: to nie tylko fachowość, to też pasja do tego co się robi”


Romet Wigry 3 z 1982 roku

Renowacja kompleksowa

Kompleksowa renowacja poczciwego Wigry 3. Składak przed renowacją przez wiele lat był środkiem codziennej lokomocji Mamy Pana Krzysztofa. Na pytanie dlaczego dziś zamiast nowych super lekkich i  bardzo bogato wyposażonych rowerów wybrał Wigry 3 odpowiedział „to jedyny rower, który zmieści się w bagażniku mojego samochodu, oraz który będzie do niego pasował…” Pan Krzysztof na co dzień jeździ zielonym Maluchem 🙂

Rower dostał nowy lakier, naklejki wykonane w technologii zgodnej z oryginałem, wszystkie mechanizmy zostały wyczyszczone oraz usprawnione. Do roweru zostały założone oryginalne opony marki Stomil zdobyte na jednym z serwisów aukcyjnych. Odnowione chromy, montaż oryginalnego siodła oraz saszetki na narzędzia.

Pan Krzysztof w dniu odbioru roweru:

„Fachowo i porządnie 🙂 Dłuższy czas szukałem odpowiedniego serwisu, który nie bał by się podjąć renowacji zabytkowego roweru 🙂 Efekt przeszedł moje najśmielsze oczekiwania. Polecam wszystkim miłośnikom starych i nowych dwóch kółek 🙂
Dziękuję za „nowego” staruszka Wigry 3…”

 


Rower strażacki – jeden z najciekawszych, ale i najtrudniejszych technicznie projektów jakie stworzyliśmy 🙂

Rower, który opuścił nasz warsztat (po prawej) jest wierną repliką rowerów będących na wyposażeniu jednostek straży pożarnej na początku XX wieku (1905 r.) na wyspach brytyjskich. Każdy z rowerów tego typu wyposażony był w wąż strażacki, lancę – sikawkę :-), łom, toporek strażacki oraz hełm – wszystko to oczywiście znajdziecie w naszej replice. Jednak najciekawszym i najbardziej pracochłonnym do wykonania elementem roweru był system „akustyczny” – w pełni mechaniczna (0 elektroniki) syrena generująca sygnał o natężeniu około 90 db !

Cały projekt został wykonany na podstawie jednego zdjęcia otrzymanego od klienta.


Albatros

a


Sport-Lux спорт люкс

a


Rower Wojskowy Miele

Renowacja kompletna

Odbudowa oraz renowacja wojskowego roweru Miele.


Moskwicz Azak

Renowacja

Moskwicz Azak – metalowy samochodzik będący obiektem westchnień większości chłopaków w latach 80′ i 90′. Azaka widocznego na zdjęciach kupiłem niekompletnego w opłakanym stanie. Dzisiaj po dwóch latach szlifowania, polerowania, malowania, klejenia, szpachlowania oraz poszukiwania właściwie niedostępnych już części, gotowy pojazd przekazałem swojemu Synowi… I choć egzemplarz widoczny na zdjęciach wyprodukowany został 31 lat temu moim zdaniem wygląda niesamowicie 🙂

 


Popularny

Renowacja