Renowacja rowerów zabytkowych

Podejmujemy się renowacji rowerów starych, starszych i całkiem zabytkowych. Nie boimy się trudnych wyzwań.  Rozumiemy tych, którzy chcieliby przekazać nastoletniemu synowi swojego Waganta, a pięcioletniej córce wydobytego z piwnicy Reksia.

Jesteśmy w stanie przeprowadzić kompleksową renowację każdego roweru  –  malowanie, chromowanie, dorabianie oryginalnych detali, skompletowanie brakujących części. Dodatkowo posiadamy możliwość wykonania duplikatów naklejek na rowery – odtworzenie zatartych lub nie istniejących oryginalnych napisów, pasków czy znaczków.

Należy pamiętać, że renowacja roweru  w zależności od jego stanu technicznego, wieku oraz oczekiwań właściciela co do końcowego wyglądu sprzętu jest z reguły dość mozolnym i  kosztownym procesem. Staramy się, by zachować wszystko co możliwe w oryginale. Niestety są części, których nie można odnowić czy wymienić na oryginalne. Konieczne jest dobranie zamienników (dętki, opony, linki, łańcuch, klocki hamulcowe).

Ze względu na ograniczone możliwości czasowe renowacji rowerów najchętniej podejmuję się późną jesienią lub zimą. Cena renowacji uzależniona jest od stanu roweru i zakresu niezbędnych prac. Koszty uzgadniane są indywidualnie z właścicielem roweru przed rozpoczęciem prac.

Poniżej przedstawiamy część zakończonych renowacji:

Romet Kormoran z 1974 roku

Renowacja kompleksowa

Kompleksowa renowacja roweru Kormoran to pomysł Pani Emilii na wspaniały prezent gwiazdkowy dla Męża. Pani Emilii zależało na zachowaniu oryginalnego wyglądu roweru dbając przy tym, aby rower spełniał wszystkie normy bezpieczeństwa (usprawnienie hamulców, montaż antyprzebiciowego ogumienia itp.) Rower został odmalowany na oryginalny kolor, dostał nowe naklejki (oczywiście wykonane w oryginalnej technologii), ogumienie, klocki hamulcowe, linki, pancerze, poszycie siodełka itp.

Czy udało mi się sprostać oczekiwaniom Pani Emilii i czy niespodzianka się udała? Zobaczcie sami:

„Jestem zachwycona! Pan Andrzej wyremontował rower mojego męża. Stary, poobijany Kormoran stał się stylowym zabytkiem. Nie spodziewałam się tak spektakularnego efektu! Sama współpraca też bardzo profesjonalna. Dostałam trzy propozycje zakresu remontu ze szczegółowymi kosztorysami. Dzięki temu, nie znając się w ogóle na temacie, mogłam podjąć decyzję co odnawiamy, a co nie. Gorąco polecam właśnie tu przywieźć swój rower: to nie tylko fachowość, to też pasja do tego co się robi”


Romet Wigry 3 z 1982 roku

Renowacja kompleksowa

Kompleksowa renowacja poczciwego Wigry 3. Składak przed renowacją przez wiele lat był środkiem codziennej lokomocji Mamy Pana Krzysztofa. Na pytanie dlaczego dziś zamiast nowych super lekkich i  bardzo bogato wyposażonych rowerów wybrał Wigry 3 odpowiedział „to jedyny rower, który zmieści się w bagażniku mojego samochodu, oraz który będzie do niego pasował…” Pan Krzysztof na co dzień jeździ zielonym Maluchem 🙂

Rower dostał nowy lakier, naklejki wykonane w technologii zgodnej z oryginałem, wszystkie mechanizmy zostały wyczyszczone oraz usprawnione. Do roweru zostały założone oryginalne opony marki Stomil zdobyte na jednym z serwisów aukcyjnych. Odnowione chromy, montaż oryginalnego siodła oraz saszetki na narzędzia.

Pan Krzysztof w dniu odbioru roweru:

„Fachowo i porządnie 🙂 Dłuższy czas szukałem odpowiedniego serwisu, który nie bał by się podjąć renowacji zabytkowego roweru 🙂 Efekt przeszedł moje najśmielsze oczekiwania. Polecam wszystkim miłośnikom starych i nowych dwóch kółek 🙂
Dziękuję za „nowego” staruszka Wigry 3…”


Romet Smyk 2 z 1979 roku

Renowacja oraz modernizacja

Życzeniem właściciela było stworzenie niepowtarzalnego roweru w stylu Harle’y – Davidsondla 2,5 letniego synka Filipka. Za bazę posłużył dziecięcy rowerek Smyk z

Renowacja oraz modernizacja polskiego roweru Smyk 2 wyprodukowanego przez Romet w 1979 roku.

Rowerek został odmalowany na piękny czerwony kolor (ulubiony nowego właściciela), skórzany pokrowiec na siodełko, odnowione chromy, nowe opony, stylowe oświetlenie, dołożony prędkościomierz, wymiana łożysk, łańcucha oraz chwytów kierownicy. Do tego naklejka z imieniem młodego kierowcy.


Rower Bałtyk z 1946 roku

Renowacja częściowa

Życzeniem Właścicielki roweru Bałtyk było pozostawienie oryginalnego lakieru na ramie, wyczyszczenie elementów chromowanych, wymiana opon i dętek oraz usprawnienie wszystkich części mechanicznych – piast, suportu, łańcucha, dynama, sterów. Rower ma służyć do codziennych dojazdów do pracy.

Warto tu wspomnieć o fakcie, że rower „Bałtyk” był pierwszym rowerem produkowanym w Polsce po wojnie.


Rower Ukraina z 1979 roku renowacja oraz modernizacja

Kompleksowa renowacja oraz modernizacja roweru Ukraina z 1979 roku oraz odbudowa i montaż silnika spalinowego polskiej produkcji z końca lat 80′.


Rower Panasonic 1981 rok

Renowacja oraz modernizacja

Kompleksowa renowacja oraz modernizacja na życzenie Klienta. Proszkowe malowanie ramy, skiełkowanie elementów aluminiowych, renowacja kół – piasty obręcze, cynkowanie szprych, wymiana zużytych podzespołów na nowe.

Pan Wojtek w młodości, przejechał na nim tysiące kilometrów. Za klika dni rower ma przekazać synowi z okazji jego 18 urodzin.


Rower Wojskowy Miele

Renowacja kompletna

Odbudowa oraz renowacja wojskowego roweru Miele.